Sabtu, 10 Disember 2011

Wang Bantuan Kerajaan...

  Sehari dua ni... sibuk pasal duit bantuan kerajaan bernilai rm 500.00... Hehehe ... aku memang laa tak layak, tapi dok teringat kat abah, mak mertua dan mak enjang aku di kampung.... Abah walaupun selalu tengok tv, tapi faktor usia, kadang-kadang buat dia tak faham apa sebenarnya berlaku..
     Berapa hari sudah aku talifon emak di kampung beritahu hal ini... ( masa balik kampung hari tu lupa...) aku dengar ikut talifon... abah cakap kat mak nanti masuk ikut bank laa... aku tahu abah dah confuse antara duit bonus dan duit bantuan ni....
   Tadi aku talifon lagi... alhamdullilah... dia dah ambil borang. Mak mertua kat kampung pun, aku suruh Mysuami bagi tahu... Mak mertuaku tu...memang laa pasal duit bantuan ni malu nak terima... heheh ( ada juga orang rupa ni...) so Mysuami cakap kat dia... kalau mak tak nak, mak ambil bagi kat anak cucu...hahahhahahha... kelakar juga ....

   Yang kelakar aku baca suratkahbar hari ni.. muka depan lagi... Rupanya lelaki berpoligami tak boleh ambil..
tapi isteri-isterinya boleh ambil sekiranya layak.... Aku siap tanya Mysuami... Ros ni ada madu tak...heheh.. suruh dia pi ambil.... kita boleh share... hahahhahah ...  Mysuami siap jawap ada... tapi dia tak layak.. gaji dia lebih besar dari kamu....... gelak laa aku tu...

3 ulasan:

  1. ibu_suri pantang dapat soalan macam tu. ketam panjat ke peha. kuat sepitnyaaaaa........

    BalasPadam
  2. DEkni... kadang-kadang bila bertanya kena ada strategi..hehehhe..

    Insan Marhaen... dapat suami baik, bertanggungjawab... siapa pun tak rela dimadukan..hehehe tambah kalau dah jadi macam ibusuri.. lagilaa tak rela...

    BalasPadam