Khamis, 22 Disember 2011

Kajang...Pekan Satay Malaysia....

 Sebenarnya tak tahu nak bubuh tajuk apa kat entry ni... Cuma teringat, bila sebut Kajang mesti ingat satay....
Memang pun, kebanyakkan yang datang sini terus cari satay... Aku dan My suami serta anak pun sama bila sampai ke Kajang. Cuma maaf... gambar tak ada ... sebab tak ada kamera..
 Inilah hotel penginapan aku selama 5 malam .. dari jauh pun dah nampak.
 Bila dah dekat kian jelas... memang ia hotel kelas 5 bintang.
 Macam tahun-tahun yang lalu... tiap kali ada tugas hujung tahun, ada persiapan untuk sambutan untuk Hari Krismas... tapi di mata aku, "kurang sikit" menangkap.. cara deco untuk sambutan ni....
Ini reception counter....di penuhi muka nepal yang jadi pekerja... tiap kali jumpa muka melayu, aku akan tanya... adik orang Malaysia ke.... heheh ( macam jadi pelancong pulak aku...)
 Ini bilik penginapan... luas dan selesa. Lebih selesa kerana sering ditinggalkan keseorangan oleh rakan sebilik. Kalau tak silap 3 malam aku tidor sendirian...heheheh, nasib baik aku ni jenis kuat semangat . Kalau penakut entahla....
 Dan tv ini menjadi teman setia.... sayangnya malam Jumaat aku tak dapat menonton Maharaja Lawak Mega... ada astro, tapi rancangan yang dipilih sahaja... Tentang Dhia... hehehheh tak misss... cuma kelam kabut sikit, pi makan dan sembahyang...
Katilnya memang selesa...hehehheh  sebab tu  tiap kali balik ke bilik.. aku nak terus baring aje..hehehe

m
Makanan memang sedap.... 

 dan menarik di mata.. Waktu aku ambil gambar ni.. tak ada orang . Makanan lain pun dah tinggal sikit....tapi pada aku... Makanan di sini boleh bagi A kena dengan tekak aku....
 Yang ini tak boleh makan...
Dari dekat rupanya dalam botol ni diisi dengan bijrin... dan yang di sebelah satu lagi diisi dengan bahan untuk bubur caca... menarik kan...

P/s ; tak ada gambar persekitaran Kajang... sebab tak ada transpot dan faktor masa.....
apa-apa pun seronok juga dapat sampai ke Kajang ni....

3 ulasan:

  1. Assalamualaikum,
    Alahaiiii....awatnya tak habaQ mai Kajang. Dah dekat tu dengan Bangi hu huh uh u

    BalasPadam
  2. laa... terlupa nak siar gambar satay ke?

    BalasPadam