Khamis, 29 Disember 2011

Mak Mertua mesti beginikah....?????

       Hari ni, episod akhir cerita " Tentang Dhia"...  Cerita ni rupanya bukan saja menarik minat aku saja  malah satu famili aku.... jarang-jarang anak-anak lelaki aku mahu menonton cerita begini... tapi berbeza dengan cerita Tentang Dhia....
      Dan hari ni juga... aku berpeluang menonton filem Ombak Rindu... melalui You tube...hehehe  walaupun putus-putus..tapi tak kisahlaaa.... sebab aku boleh buat kerja aku yang masih belum selesai...

     Menariknya kedua-dua cerita ni... boleh disamakan dengan cerita Ibu Mertuaku... arahan P Ramlee dulu.... memaparkan emak mertua yang tak sukakan menantu..... Cuma yang tertanya di hati aku.. masih adakah emak mertua yang begini... siap main bomoh-bomoh... macam dalam cerita Tentang Dhia...  logiknya memang ada.. tapi  macam tak masuk akal dalam dunia moden ni. Aku tak nak persoalankan watak menantu yang baik dalam ke dua-dua cerita ni..... hehehe macam tak real kan... tapi watak emak mertua ni... tak bolehkah digambarkan penyayang....hehehhe... tapi nanti tak jadi ceritalaa pulak...hahhahaha.
    Apa pun aku harap tak dapat mak besan yang sampai sanggup mencari bomoh... nak pisahkan anak menantu.... heheheh  sampai diri sendiri pun kena santau. ... harapnya semua ini satu rekaan penulis dan pengarah sahaja... tiada dalam realiti... kalau ada gerun juga... di depan nampak baik, di belakang lain pula jadinya...
P/S : aku ni semua anak lelaki.... kalau nak dapat menantu pun mesti lambat lagi....hahahha saja nak susahkan otak....


3 ulasan:

  1. saya menangis tgk ending tentang Dhia...

    BalasPadam
  2. Angah sibuk nak bubuh nama anaknya Dhia (sinaran..)

    BalasPadam
  3. Tunz... saya nak meleleh juga air mata tapi nonton dengan anak lelaki ni...heheh buat dema gelak je...eeehhh mak nangis...no emo langsung..hehe

    Insan Marhaen... sedap juga nama tu.. Dulu ada anak murid saya namanya dipangkal Dhia..

    BalasPadam