Sabtu, 25 Februari 2012

sebaris kata..jutaan rindu...

Sudah lama rasanya tak menulis.... sibuk. oppsss bukan... saja menyibukkan diri... lari dari tekanan....macam-macam......

     Sebenarnya terasa malu nak menulis... sebab bila nak menulis, hanya hal anak-anak dalam kepala.... Puas aku pujuk hati.... Nikmat Allah tak datang percuma pasti dengan ujianNya.... Memang waktu ni Allah tengah menguji aku dengan anak-anak.... ( bapak anak-anak pun sama....hehehhe )

    Dulu si Hakim saja menguji sabar aku... sekarang si Faiz pun dah mula tunjuk belang.....aduiiiiiii.... Aku memang ingin bercerita... tapi rasanya dah malu... sebab aku rasa anak aku tak macam anak orang lain.... yang happy nak ke sekolah...Dan aku pun dah kena tebalkan muka dengan kawan-kawan di sekolah... bila ada yang bertanya.... Anak kak datang sekolah tak hari ni...?????

    Dan entahlaaa... semua ni buat aku hilang mood.... nak menulis pun hilang mood....letihhhh...lesu... rimas... buntu...

6 ulasan:

  1. Anak2 itu di samping amanah, adalah ujian bagi kita, Ros. Bohonglah siapa yang kata mereka LANGSUNG TIADA masalah dengan anak2. Cuma banyak atau sikit sahaja yang membezakannya. Kalau ianya boleh membuka aib, janganlah dihebahkan. Tapi kalau untuk mengurangkan tekanan, berceritalah sekadarnya saja. InsyaAllah, Ros adalah ibu yang kuat. Kita kan sama? 4+1 hero perlu kita jaga. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kak cik... memang kadang-kadang kita perlu bercerita.. untuk kurangkan tekanan dalam jiwa... tapi tak dinafikan... selalu sangat bercerita.. malu juga...

      Insyaallah Kak cik.. saya akan belajar erti sabar...

      Padam
  2. itu baru bab anak tak pi sekolah. banyak lagi kemungkinan negatif yang mungkin berlaku.

    IM dah tempuh lebih dari itu. kuncinya ialah sabar dan teguh dalam menghadapi kenyataan ini!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima Kasih Insan Marhaen...

      Saya kena belajar dari IM erti sabar dan sabar menghadapi kerenah anak-anak...

      Padam
  3. Hello Roslaini, how you doin'? Long time no see.
    Hope this finds you well.
    Anyway, just dropped by say hello.
    You keep well, simpan satu lagu dalam hati.
    Lee.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uncle Lee.. hai..and thank you for dropped by...

      Padam