Rabu, 29 Februari 2012

Bilik Seni SMK. Seri Ampang, Ipoh

        Dah lama aku tak menulis tentang sekolah.... Dan sebenarnya, aku pun dah jarang-jarang bermain dengan kamera...tapi apa-apa pun, aku ingin nak menulis tentang bilik seni tempat aku mengajar sekarang.....

 Bilik ni memang cukup selesa untuk buat aktiviti...alat bahan pun cukup... cuma yang buat aku selalu mengeluh, kerana ia di aras dua... bangunan dua tingkat . Di tingkat paling atas... Aku sering tertanya-tanya siapa arkitek yang macam tak cukup akal... buat bengkel seni di tingkat atas....hahaha ( macamlaa  aku cukup akal...) sebabnya bila dah tercampak di atas ni... siapa pun tak boleh nampak apa aktiviti yang berlaku.... Habis tu... macamana nak ransang pelajar lain meminati seni visual....

Sejak di sekolah ini... bekalan wajib aku ke sekolah ialah air mineral ini... Naik saja ke atas.. memang dah habis sebotol... semputtttt.... dan sebotol lagi aku simpang untuk pelajar yang ke hausan..... jadi tak payah turun cari air...
aktiviti pelajar tingkatan 5 untuk kerja kursus...buat ikat celup

    Buat aktiviti kat bilik seni memang seronok.... tapi yang tak seronoknya... adakalanya pelajar tak kemas balik...di tinggalkan berus tak bercuci.. warna tak berkemas... siapa yang susah.... cikgu jugaaaa.... Kena pula, jadual aku sering berakhir dengan waktu rehat atau waktu balik.... bunyi je loceng... budak-budak macam kambing keluar kandang... kalau terlepas pandang... mereka lari macam tu saja...
Menariknya tahun ini ada seorang pelajar dari Jerman... ( program pertukaran pelajar).. waktu subjek sejarah... dia datang cari aku di bilik seni...
Memang apa-apa pun dalam hidup ini ada baik dan buruknya... Kena redha ajelaaa...... Apa-apa pun happy juga sebab aku ada ruang untuk bersendiri di sekolah ini....

2 ulasan:

  1. setakat naik tangga untuk ke tingkat 2, ok lagi. tangga itu kan gym percuma...

    BalasPadam
  2. INsan Marhaen... kalau usia 20an mungkin gym yang free of charge.... tapi kalau dah nak masuk usia emas... takut putus nyawa di tengah jalan... semputtttt...

    BalasPadam