Isnin, 16 Januari 2012

Sekolah baru..semangat baru..

   Hari ni aku kembali ke sekolah... setelah seminggu menyelesaikan tugas hujung tahun. Seronoknya tahun ni, bukan saja sekolah baru... dua orang anak aku pun bersekolah sama dengan aku... si Faiz dan si Hakim.. sekurang-kurangnya aku boleh memantau mereka yang bakal ambil exam SPM dan PMR.. dan si kecik pula bakal ambil UPSR.....

       Memang tak dinafkan..letih seminggu lepas... baru sekarang aku rasa.. Awal pagi lagi dah pening kepala. Semalam dan ke klinik untuk pam semput yang datang... Malangnya sebab jumpa lain doktor.. ubat yang dapat kurang serasi....
       Letihnya di sekolah baru... pejabat di aras 1 , begitu juga bilik guru. mahu tak mahu kena panjat tangga....dan kebanyakkan kelas yang aku ajar di aras 3..... kecuali ada beberapa kelas sahaja di ground floor.... Memang semput juga turun naik tangga.... Itu pun aku belum menjengok bilik seni di bangunan bersebelahan. ( tak ada link...kena turun dan naik aras 2 )
    Memang selama ni aku 'dimanjakan' dengan struktor sekolah lama yang kecil....tak perlu memanjat tangga dan tangga..... di sini terpaksa menyesuaikan diri dengan budaya baru.. keadaan baru.

     Sekarang pun dah pandai jerang air...bancuh air 3 in 1 aje... dari pergi ke kantin.... Makan pun awal pagi.... dan tunggulaa balik nanti. ( kena bawa bekal biskut kering )

Mak oooii... ...aku memang rindu sekolah lama... bilik lama aku....huwaaaaaa.....

2 ulasan:

  1. InsyaAllah, Ros akan segera selesa denga persekitaran baru nanti. Mudah2an juga Ros dapat meringankan badan dengan secara trak langsung. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyallah Kak cik.. saya orang yang mudah transform ikut situasi... cuma takutnya.. lutut saya ni aje..hahaha kurus ??? tak taulaaa...siapa tahu kan...boleh kecut badan turun naik tangga..

      Padam