Isnin, 30 Januari 2012

Berserabut....

    ....Kebelakangan ni, terasa sekali aku dah kian malas nak menulis. Terasa terlalu banyak kerja lain yang belum beres....  terutama urusan kain baju seisi rumah aku ni. Dari awal cuti sampai habis cuti... tak habis-habis mengurus bab ini.. dan aku pun bukanlah makluk yang rajin mengurus hal-hal begini...

Tapi sebenarnya.. yang terasa sekali adalah kederat aku yang kian diragut masa.... Nak melipat, membasuh memang kerja yang agak mudah... tapi bila bab nak mengemas... itu yang buat aku jadi liat....aduhhhh... ( almaklum yer... seisi rumah kecuali aku... semua lelaki...  yang tak mahu membantu..) kalau membantu pun.. bila aku jerit sekali.. sekali dibantu... kemudian.. tinggalkan semua kat aku....aduhhhhh........

Seronoknya kalau kita masih di era 70an... betapa mudah nak cari pembantu rumah warga kita sendiri....
budak-budak tunggu result spm pun tak berkira sangat... tapi sekarang...offer duit pun belum tentu anak-anak kita mahu.....

Alangkah baiknya.. kalau sleeping partner aku rajin dalam bab-bab begini.... Tapi kalau laa sehari dua ni dia tiba-tiba membantu... pasti risau juga aku... takut-takut buang tabiat....hahahahhahahha...

Anyway...I have to go...( speaking laa pulakkk...) kain setambun belum disusun... sebelum nanti ditentang...oleh kaki yang tak bermata... baik aku pi mengemas...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan