Khamis, 21 Mac 2013

SPM dah keluar

Result SPM dah keluar...
Aku sebenarnya tak rasa teruja apa apa... walaupun anak aku sendiri ambil spm tahun sudah..dan inilah keputusan pertama dari sekolah baru aku mengajar... tapi aku macam tak kisah....

Hakim... aku dah boleh agak. Cuma nak tahu dia lulus BM atau tidak...alhamdullillah, Lulus. Tapi lulus yang tak punya erti apa apa.. Aku redha. dan dah jangka inilah keputusannya.. Cuma lepas ni, nak fikir, nak hantar dia ke mana. Itupun, kena atas kerelaannya.. Kalau dipaksa, takut hancur juga...Setakat ni tengok dia berkerja pun tak serius... tak sampai sebulan dah berhenti...entahlaaa... Kalau anak dara boleh juga dihantar belajar menjahit... ajar masak nasi.. lepas juga balik sekolah, nasi dah masak...Yang seronoknya melepak dengan kawan kawan.... susah sungguh nak makan nasihat...

Apa pun aku cukup puas hati... pelajar yang aku target A...berjaya dapat A...jadilah 3 orang... itu yang bersungguh pun. Result keseluruhan.. aku tak pasti. Tak sempat nak tengok pun, kelam kabut nak bagi result kat pelajar tadi... Yang aku agak agak boleh B pun.. memang dapat B... bukan tak boleh A.. tapi aku tengok mereka tak bersungguh....last minit kelas tambahan pun tak nak datang.

Apa apa pun.. yang dah keluar hari ni, dah jadi sejarah.... Mungkin tahun ini boleh diperbaiki... kena atur strategi...Kalau strategi tak jalan... lantak engkau le labuuuu.....

1 ulasan:

  1. 'jangan kesal anak bekerja sebagai tukang sapu sampah tetapi kesallah jika anak menjadi sampahnya'

    justeru, syukur dengan apa yang ada. yang penting telah berusaha.

    BalasPadam