Selasa, 15 Januari 2013

Dah 3 minggu berlalu .....

      Dah 3 minggu masuk tahun baru....dan bererti sudah 3 minggu bermula semula persekolahan bagi sesi 2013.....

     Tahun ini si Kecik masuk alam baru persekolahan.. dah naik sekolah menengah.., Rasa tak percaya, anak manja emak, dah meningkat remaja....( walaupun kadang kadang tidor celah ketiak emak lagi..hehehehhe )
     Awal tahun ini, alhamdullillah....Allah beri aku satu nikmat baru....Aku tak perlu lagi jerit jerit untuk kejut bangun si Faiz dan si Kecik...... begitu mudah mereka bangun dan siapkan diri ke sekolah.. Oh ya, Faiz naik ke tingkatan 4 Kemanusiaan 2....salah satu kelas yang  aku ajar. Dan dia .nampak begitu happy di situ. Mulanya aku suggestkan pada dia untuk masuk kelas 4 MPV.. kelas pratikalnya pemasangan elektrik... Tapi Faiz dah happy di kelas dia sekarang, aku rasa tak perlu lagi aku menyusahkan diri... Dan pagi tadi salah seorang guru memuji Faiz di kelas... lega hati aku mendengar... Moga perubahannya kekal hingga tamat tingkatan 5.
     Tahun ini juga sebenarnya ..tahun yang banyak kelegaan bagi aku di sekolah..... tugas aku sebagai guru kelas digugurkan.. Memang ada aku minta untuk digugurkan sebab aku juga terpaksa jaga bilik seni...dan stok yang ada dibilik tersebut. Berbeza dengan guru sains... di makmal ada pembantu makmal membantu mengemas, menyimpan stok dan sebagainya.. Jadi guru seni kami kena buat semua termasuklah menyapu sampah....( kalau dah sakit mata... tak tahan tengok ) bila pelajar buat tak kisah nak kemas dan cuci..
      Cuma yang tak tahan.... bila sekolah dibuka... sakit lutut aku datang balik... Ini gara gara dok turun naik tangga....semalam aku dah MC pertama tahun ni... bukan saja urat kaki ...semua badan rasa tegang...sakit urat... Sebenarnya, aku pun bukan rehat sangat sepanjang cuti lepas...sampai akhir disember.. aku sibuk dengan tugasan dari Lembaga Peperiksaan.. Masuk tahun baru dah bermula semula kerja kerja sekolah...

     Dan awal tahun baru ni... ada satu perkara yang cukup mengembirakan aku... ada sesuatu yang cukup lama aku impikan akan jadi kenyataan.....aahahah.... tentang ini tungggguu.... nanti aku cerita... alahai rasa tak sabar... nak cerita.....tapi tunggu yere.......!!!!!

2 ulasan:

  1. Apalah berita gembira tu ya Ros?

    Tumpang gembira baca tentang Faiz yang dah rajin belajar. :)

    BalasPadam
  2. KAK cIK TERIMA KASIH KERANA MASIH SUDI MENGIKUTI BLOG SAYA YANG DAH SUAM SUAM KUKU...
    INSYAALLAH... SAMPAI MASANYA NANTI.. SAYA CERITAKAN.. SIAP DENGAN GAMBARNYA SEKALI...

    BalasPadam