Ahad, 15 Julai 2012

Alhamdullillah.....

 Semalam seharian di sekolah kerana ada event Hari Ko kurikulum....Kalau ikut senarai tugas, kerja aku cuma jadi tukang bancuh air untuk minum petang pelajar pelajar perkemahan.... tapi di luar senarai...aku ditugaskan melaksanakan  pameran untuk bidang kemanusiaan....

     Alhamdullillah... aku ramai kenalan dalam bidang aku sendiri, terutama bidang seni lukis...Mulanya aku ingat nak jemput pembuat seramik yang pernah berkerjasama dengan aku tahun lepas di sek raja chulan.... tapi memandangkan tempat pameran di dalam kelas ...aku agak tawar hati, sebab bermain tanah liat mesti tak dapat lari dengan debu tanah yang halus dan sukar dibersihkan.... Jadi aku kontak president Persatuan pelukis Negeri Perak...Hamidon... Malangnya Hamidon, tak dapat hadir kerana ada urusan lain.... dan pilihan kedua aku adalah Ngadawiah.... atau aku panggil Gee.

      Gee adalah pelukis wanita muda yang begitu komited di Ipoh ni...syukur bila aku jemput dia tak menolak. ... Itulah hikmahnya bila selama ini,  ,..aku tak pernah menolak....bila aku diajak mereka untuk menjayakan event mereka.

      Bila aku bagi tahu Guru Ketua Bidang... aku berjaya menjemput pelukis, dia ternyata gembira. Tapi.... dia minta aku carikan pula... orang yang pandai demo untuk seni Khat.... Kebetulan pula aku kenal seseorang yang selalu buat demo tulisan Khat.... dan tinggal dekat pula dengan sekolah.... permintaan itu mudah saja bagi aku... dan  rezeki aku baik...ustaz tersebut menerima dengan senang hati...alhamdullillah....
Jadi....untuk hari Ko ko... aku berjaya bawa dua pelukis..seorang pelukis potret dan seorang lagi pelukis seni Khat.....

     Pada hari berlangsung.... bilik pameran ,,begitu dapat sambutan... terutama untuk sessi melukis potret....
Gee bagi harga special price untuk hari tu... berduyun budak berbaris untuk dilukiskan.....Gee pulak begitu sabar melayan kerenah budak budak.... hingga ke petang...dia masih melukis padahal sepatutnya sampai tengahari saja....bayangkan 20 orang lebih minta dilukiskan potret ...

      Tulisan khat kurang sambutan dari pelajar... tapi dari guru guru aku perhatikan ramai juga yang berminat... terutama bila ustaz mula menulis nama aku dan anak anak serta suami dengan tulisan yang begitu cantik......malangnya aku tak bawa kamera.....

Sebelah malam pula ada jamuan keluarga.... makan makan buah durian, manggis, rambutan... serta panggang ayam......tapi aku dah keletihan... makan pun sekadar nya saja... Yang aku kagum... rupanya cikgu cikgu seri ampang ni... sporting bila bab kareoke.... dan baru aku tahu, salah seorang guru sekolah ini adalah ibu perserta AF musim ke8 ..Shidee.. Malam tu ayah dan adiknya turut sama menyanyi... Aku...???? sebenarnya teringin juga men .sumbang kan suara.... tapi terasa malu sebab ada bekas guru yang juga jiran aku hadir sama.....hahhahahhahah kalau tidak apa salahnya yer.....sesekali melepaskan tension..

    Aku balik rumah sebelum acara berakhir...sebab dah mengantuk...
Balik rumah.... aku dapat berita gembira......Razi dapat menyambung ke peringkat ijazah di UIA bidang kejuruteraan...Alhamdullillah......hilang penat aku seharian.......

Allah Maha Pengasih...Allah Maha Penyayang....

2 ulasan:

  1. Syukur Alhamdulillah. Janji Allah sentiasa benar. Di sebalik segala kedukaan, akan diberiNya sinar kebahagiaan. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL KAK CIK....JANJI ALLAH TU BENAR... DALAM SUSAH ADA SENANG..DALAM SENANG ADA SUSAH...
      DI SEBALIK KEDUKAAN ADA SINAR KEBAHAGIAAN....
      TERIMA KASIH KAK CIK...

      Padam