Khamis, 31 Mei 2012

Inilah percutian ku.....

     Sudah 3 malam , My suam balik ke rumah.... Walaupun terpaksa berkerusi roda, aku tetap bersyukur semuanya selamat.. Namun, tak dinafikan banyak rutin baru yang terpaksa dilakukan...dan banyak juga aktiviti masa cuti ini yang tak dapat aku lakukan.... 
     Perkara pertama yang terpaksa aku lakukan ialah mengubah beberapa perabot untuk memudahkan pergerakkan kerusi roda ke tandas dan keluar rumah. Mulanya aku bercadang nak pecahkan dinding buat satu lagi pintu tembus ke tandas dari dalam bilik.. tapi ternyata My suami  lebih suka duduk di ruang tamu berdepan dengan tv dan kami semua... sebenarnya rumah aku ni, ruang tamunya bersambung terus dengan ruang makan dan dapur...jadi ianya jadi lebih mudah untuk diurus.

    Sebelum balik dulu, My suami cukup risau tentang ke tandas... tapi ternyata bila dia balik keadaan tidaklah sesusah yang difikirkan..Malah tugas menolak dia ke bilik air boleh dilakukan oleh si Kecik dengan mudah.. cuma yang aku kesian, bila My suami nak bangun dari katil ke kerusi roda...memang sungguh sukar...jenuh berpaut pada tongkat baru boleh bangun.. pun kadang-kadang perlu dibantu oleh si Faiz dan si Hakim....

      Dan rutin baru yang terpaksa aku lakukan juga ialah membawa My suami pergi mencuci luka pada kaki sebelah kanan . Ini perlu dilakukan kerana My suami pengidap diabetis.. yang perlu diberi perhatian setiap hari supaya lukanya tidak bertambah besar. Nasib baik juga sekarang ini time cuti sekolah... kalau buka sekolah nanti keadaan tentu jadi kelam kabut ...sebab lepas sekolah aku kena terus bawa my suami ke hospital..

     Dan paling aku rasa lega...kerana buat masa ini...Faiz masih lagi belum aku daftarkan semula persekolahannya....Jadi pada dialah nanti yang aku harapkan dapat menjaga ayahnya bila aku ke sekolah. Razi walaupun sedang bercuti...tapi dia dah mula kerja sementara sejak mula bercuti dulu..
Memang Allah Maha Kaya... kalau tidak pening juga kepala memikirkan bagaimana aku harus mengurus semua ini...

Apa-apa pun aku tahu semua ini ujian Allah pada aku...semoga tabah menghadapinya....

1 ulasan:

  1. semuga suami Ros cpt sembuh, xlupa Ros dn keluarga baik2 saja adanye

    BalasPadam